"Завдяки дітям хочеться жити", - Мухаммед Алі.

Опис досвіду


Хай педагог поспішає до  дітей,
радіє кожній зустрічі з ними;
тоді й діти поспішатимуть до школи
 і радітимуть кожній зустрічі
зі своїм вихователем.
                                Ш. О. Амонашвили

          Головне завдання сучасної школи — підготувати компетентну особистість, здатну знаходити правильні рішення у конкретних навчальних, життєвих, а в Майбутньому і професійних ситуаціях. 
        Школа повинна допомогти кожній дитині стати щасливою людиною: знайти своє місце в житті, придбати вірних друзів, побудувати родину, самореалізуватися в обраній професії.
       Дім починається з фундаменту, а наша школа - з її початкової ланки, яка приймає дитину такою, як вона є, і допомагає їй ставати розвиненою, освіченою людиною, здатною керуватися в житті загальнокультурними, національними, загальнолюдськими духовними цінностями.
       Метою сучасної початкової освіти є розвиток особистості дитини, виявлення її творчих можливостей, збереження фізичного і психічного здоров'я.
                 Завдання школи – навчити жити.
              Ми повинні виховати людину,
                           здатну створити своє особисте життя.
                                                                                   П. Блонський

       До 70% особистісних якостей закладається в початковій школі. І не тільки базові навички, такі як вміння читати, писати, вирішувати, слухати і говорити, потрібні дитині в житті. Кожній людині, що вступає в цей складний і суперечливий світ, необхідні певні навички мислення та якості особистості. Уміння аналізувати, порівнювати, виділяти головне, вирішувати проблему, здатність до самовдосконалення та вміння дати адекватну самооцінку, бути відповідальним, самостійним, вміти творити і співпрацювати – ось з чим дитині необхідно увійти в цей світ.
       Основне завдання сучасного вчителя - залучити учнів до активної діяльності.

        Зацікавленість, викликана педагогом на уроці, за певних умов може перерости  у стійкий інтерес до знань.
          На сучасному етапі оновлення системи освіти передбачається співіснування традиційної і інноваційної моделі організації навчально-виховного процесу в початкових класах, а саме поєднання творчого досвіду вчителів, досконале володіння класичною методикою із впровадженням новацій: сучасних педагогічних технологій, елементів технологій, варіативних курсів, авторських програм, нестандартних підходів в організації навчання й виховання учнів, організації експериментальної роботи. Універсальних технологій не існує. На практиці освітній процес будується на поєднанні різних технологій навчання, які взаємодоповнюють одна одну.

        На формування потреби в оволодінні знаннями суттєво впливає ситуація, в якій учень переживає задоволення від своїх успіхів у навчанні. Необхідно створити педагогічні, психологічні, соціальні умови.
        Вчитель завжди повинен вірити в краще. Вірити в своїх дітей, вірити, що зможе навчити кожного учня, і мати велике бажання зробити це. Його віра буде передаватись і дітям.
Метою моєї професійної діяльності  є забезпечення умов для самореалізації кожного учня, активізації їх розумової діяльності і творчої активності. Втілюю в свою роботу такі методи, які викликають високу пізнавальну активність: інтерактивне навчання, технологію проблемного навчання, проектну діяльність, технологію укрупнення дидактичних одиниць.
      Найважливішим засобом активізації особистості в навчанні виступають активні методи навчання. В основу активних методів навчання закладено спонукання до практичної та розумової   діяльності, без якої немає руху вперед в оволодінні знаннями.
 Сучасний урок – це організація пошуку істини, спроб і помилок учнів.
      Діти навчаються краще, коли навчальні види діяльності сплановані відповідно до певної теми, яка вивчається протягом дня.
      Тематичне навчання – інтеграція змісту різних предметів навколо певної теми, цікавої для учнів. При тематичному навчанні учні бачать зв'язок між різними предметами та практичним застосуванням цих знань у житті.
       Чільне місце в роботі початкової школи посідає патріотичне виховання, яке починається з любові до рідної домівки, рідної школи, міста, рідної мови та гордості за свій рідний край, свою державу.
Особистісно орієнтовані технології ставлять сьогодні в центрі усієї        шкільної освітньої системи особистість дитини,  забезпечення комфортних,   безконфліктних умов її розвитку, реалізації природних потенціалів.
Велику перевагу на уроках віддаю інтерактивним технологіям. Під час уроків застосовую елементи інтерактивних методик, які мають багато переваг: у роботі задіяні всі діти класу, учні вчаться працювати у групі, парі, формується доброзичливе ставлення до опонента, кожна дитина має можливість пропонувати свою думку, створюється "ситуація успіху", за короткий час опановується багато нового матеріалу, формується вміння аргументувати свою думку.
Інтерактивні методи дають змогу створювати навчальне середовище, в якому теорія і практика засвоюються одночасно, а це надає змогу учням розвивати світогляд, логічне мислення, зв’язне мовлення, виявляти і реалізовувати індивідуальні можливості дітей, що і робить урок цікавим.
Ефективна, на мій погляд, робота в парах. Така форма роботи вчить дітей культурі спілкування, побудові діалогу, взаємодопомоги, вмінню оцінювати свої та чужі відповіді.
        Одним з методів розвитку дитини є її участь у тренінгах. Під час тренінгів відбувається моделювання ситуацій, надаються знання та розвиваються навички дитини.
Проблемне навчання – це особливий тип організації учбової роботи на уроці, що дозволяє активізувати пізнавальну діяльність учнів і добиватися від них більш осмисленого і міцного оволодіння знаннями.
Багатьом відома притча:
Звернувся до монаха бідняк: «Дай мені рибу. Я голодний.»
Монах мовчки віддав йому свою вудку.
Повчальний характер притчі зрозумілий: треба давати не стільки їжу, скільки засіб її добування. Цей висновок стосується цілей та завдань, що ставить перед собою проблемне навчання.
Проблемне питання, проблемне завдання, проблемна ситуація і т. д. Все це дозволяє зробити будь-який урок цікавим, завдяки тому, що діти самі беруть участь у пошуку відповіді. Саме цей вид процесу навчання забезпечує найбільшу активізацію навчально-пізнавальної діяльності учнів, яку супроводжує один з постійних стимулів навчання задоволення від процесу роботи та результату.
Проектна діяльність – нині одна з найперспективніших складових освітнього процесу, тому що створює умови творчого саморозвитку та самореалізації учнів, формує всі необхідні життєві компетенції. Самостійне здобування знань, систематизація їх, можливість орієнтуватися в інформаційному просторі, бачити проблему і приймати рішення відбувається саме через метод проекту.
       Використання  дидактичних  ігор  та  ігрових  моментів  робить  урок  цікавим,  створює  у  дітей  бадьорий  настрій,  полегшує  засвоєння  навчального  матеріалу,  створює  ситуацію  успіху. Ігрові моменти покликані не розважати, а допомагати у навчанні.
       Оскільки школа є моделлю мінісуспільства, вона може навчити своїх учнів основним принципам демократичної культури, а саме:
– учні зможуть висловлювати свої інтереси і погляди з почуттям впевненості й самоповаги;
– ставитися один до одного із взаємною повагою, готовністю до співпереживання;
– можуть прислухаються один до одного, проводять переговори і приходять до компромісу;
– вчаться сприймати встановлену організаційну структуру, яка одночасно і захищає, й обмежує їх особисті права та свободи.

       «Всі діти (а не тільки майбутні інженери) повинні стати інноваторами в житті. Наша мета — виростити особистість,  відповідального  громадянина, патріота.»                                                        Лілія Гриневич




Комментариев нет:

Отправить комментарий